intro

Rabu, 6 Mac 2013

Pentingnya Kalsium Untuk Tulang


ostemtrx OsteMatrix

Mengapa OsteMatrix?
  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium


  • Kepentingan OsteMatrix:

    pentingnya-menjaga-kesehatan

  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal

  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf (membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah dan ia mengurangkan kadar kolestrol dlm darah)

  • Kesihatan tulang dan gigi

  • Pentingnya untuk ibu hamil/menyusu:
    ~Ibu hamil memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari.
    ~ Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Dengan adanya vitamin D, kalsium dapat diserap dengan lebih baik oleh tubuh kita.
    ~ Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
    ~ Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
    ~ Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.
    ~ Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot (simpul biawak)
    ~ Menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
    ~ Sekiranya ibu hamil mengalami masalah kekurangan kalsium, ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis pada usia tua.
    ~ Sangat sesuai bagi orang yang tidak suka minum susu.
    ~ Ia juga membantu mengelakkan komplikasi kepada ibu ketika meneran sewaktu bersalin.

    Antara lain Fungsi Kalsium OsteMatrix:
    Kesuburan.
    Kajian oleh para ilmuan dalam bidang kesihatan mendapati di hujung sperma terdapat komponen kalsium yang berfungsi membelah dan menembusi dinding telur, kemudian barulah berlaku pembentukan janin. Jadi, sebenarnya tidak semudah itu sperma dapat masuk ke dalam ovum, perlu ada kalsium. Berita baik untuk mereka yang belum dikurniakan anak. Mungkin perlu tingkatkan pengambilan kalsium terutama pada si suami.

    Membantu fungsi otot dan jaringan saraf.
    Menurut satu sumber yang saya baca, kajian saraf adalah yang paling rumit untuk difahami. Sistem saraf bertugas sebagai pengendali. Ibarat stereng kereta. Kalau tiada stereng bagaimana hendak memandu. Kalau system saraf kita tidak berfungsi, kita jadi lumpuh. Kalau sesiapa yang pernah mengikuti perkembangan komposer terkenal, Seri Bayu pasti tahu, betapa beliau menghadapi satu ujian yang hebat iaitu menderita penyakit saraf. 1% kalsium yang berada di luar tulang ini, memang kecil tapi besar impaknya pada tubuh manusia.

    Melancarkan sistem jantung dan aliran darah.
    Jantung adalah nadi kehidupan manusia. Otot jantung bergerak apabila menerima arahan daripada kalsium. Dikatakan kalsium mengaktifkan sejenis protein yang bertindak menggerakkan otot jantung dan mengalirkan darah. Apabila kalsium dalam darah kurang, kelenjar parathyroid akan mengarahkan kalsium dari tulang masuk ke dalam pembuluh darah. Masalahnya kalsium dari tulang ini tidak menjalankan fungsi kalsium di pembuluh darah. Ia mengikat lemak di jaringan pembuluh darah sehingga mengakibatkan salur darah mengeras, tebal dan menyukarkan aliran darah. Kemudian, berlakulah masalah hipertensi atau tekanan darah tinggi. Lebih parah lagi, ianya membawa kepada masalah strok dimana anggota badan tidak dapat digerakkan.

    Siapa Yang Patut Mengambil Ostematrix?
    PAN-RAGAM-osteoporosis-kiatpraktis_com_-253x310
    ~Lelaki dan perempuan
    ~Orang Yang selalu mengadu sakit belakang, lenguh2 badan, sakit pinggang
    ~Orang Tua
    ~Ibu Hamil/menyusu
    ~Orang yang mementingkan taraf hidup yang sihat ;)

    Jadi apa tunggu lagi? jika anda pentingkan kesihatan anda, sayangkan diri dan keluarga dan insan yang tercinta, jommm dapatkan OsteMatrix. Untuk para isteri blh lah hadiahkan untuk Mr.husband,dan Mr.Husband pun Blh juga hadiahkan Untuk ms.Wife ;) memang x rugi malah sangat berbaloi2..

    Anda boleh membuat pesanan dengan saya dan boleh juga menggunakan id saya untuk membeli secara walk in ke branch Shaklee.

    -Peace-


    call/sms/whatsapp: 019 818 8385
    email:
    lating9@yahoo.com
    SID:893230
    -fazah-








    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan